4. dubna 2025, 10:00–12:30, Divadelní sál, Kampus Hybernská, Hybernská 998/4, Praha
Současná generace studentů, tzv. generace Z, přichází do univerzitního prostředí s výrazně odlišnými návyky v učení a zpracování informací, než všechny předchozí generace. Kulatý stůl se zaměří na specifika této generace a jejich dopad na vysokoškolské vzdělávání. Diskutovat budeme o následujících tématech:
Jak se proměnily způsoby získávání a zpracování informací u současných studentů a jaký to má vliv na efektivitu tradičních výukových metod?
Jakou roli hrají sociální média a digitální technologie v procesu učení generace Z a jak můžeme tyto nástroje efektivně začlenit do výuky?
Jak přizpůsobit akademické prostředí kratší době soustředění a multitaskingovým tendencím dnešních studentů při zachování vysoké kvality vzdělávání?
Zabývat se budeme také otázkou, zda současný systém přednášek a seminářů odpovídá potřebám a preferencím generace Z. Diskuze poskytne prostor pro sdílení zkušeností mezi vyučujícími a studenty a pomůže identifikovat efektivní strategie pro modernizaci výukových metod a materiálů na Univerzitě Karlově.
Klára Zajíčková (analytička STEM) - představení výsledků výzkumu „Jak se učíme my" o studijních návycích generace Z od výzkumného ústavu STEM a neziskové organizace Nekrachni
Jakub Čech (akademický senátor UK, student PF UK)
Anežka Tetřevová (manažerka pro vzdělávání platformy Based, studentka FEL ZČU)
Adam Karas (akademický senátor UK, student a vyučující na 1.LF UK)
Kristýna Kolínová (Evropské centrum UK)
David Hurný (místopředseda think-tanku Vzdělávání21, člen kolegia rektorky UK pro rozvoj pedagogických kompetencí akademických pracovníků)
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208